zondag 2 oktober 2016

Dutch Doobadoo Dag - Noor & Zo

Hallo allemaal,

Hier mijn complete project van de Dutch Doobadoo dag van zaterdag  24 september bij Noor! & Zo. Wat hebben we weer genoten! Ik laat stap voor stap zien wat we gedaan hebben.

Ik ben weer eens lekker aan de slag gegaan met Mixed Media. De nieuwe achoolfoto's van de jongens kwamen binnen dus die kon ik niet laten liggen.


Ik heb het Dutch Dooabdoo MDF schild 460.440.003 eerst bewerkt met de Dutch Doobadoo zwarte gesso.

460.440.003 Dutch MDF Art  Schild

Ik vind het schild een stoere vorm dus echt passend bij de foto van mijn lieve schatten. lekker stoer.


Als de zwarte gesso droog ga ik met Dutch Doobadoo Masks en de Structuurpasta aanbrengen.  Dit doe ik met een spatel.

470.715.600 Mask Art Spiral    470.715.602 Mask Art A5 Sun

Ondanks dat je er zo met gesso overheen gaat kun je toch erg mooi de structuur zien.


Als de structuurpasta droog is smeet ik alles in met de zwarte gesso. Dan plak ik de foto vast en ga de spulletjes die ik er op wil hebben neer leggen. Zoals Softboard en Cardboard van Dutch Doobdoo.

472.309.002 Cardboard Art A5 Arrows  

Dit is erg leuk op kleur te brengen. Maar ook dingen die ik in huis vond zoals schroeven, bloemen en leuke embellishments. Het leuke is dat je er alles bij kunt combineren.


Als het geheel droog is dek ik de foto af met papier. Ik ga dan de zilveren kleur aanbrenge met de Pebeo Gilding wax. Van deze wax heb je maar heel weinig nodig. Hoe minder je gebruikt hoe mooier het is. Goed uitwrijven met je vinger dan glanst het zo mooi.


Ik hoop dat jullie het project mooi vinden.

870.002.090 Gesso Zwart 250 ml

En heb je misgegrepen bij een kaartje? Zorg dan dat je er zeker in februari bij bent. Je kunt alweer boeken voor de volgende grote Dutch Doobadoo Workshopdag op zaterdag 4 februari:



Allemaal een fijne dag en tot de volgende keer!

xoxo

De gebruikte materialen zijn direct te bestellen in de Noor! & Zo webshop: (Door op onderstaande productfoto's te klikken word je direct door gelinkt naar het desbetreffende product in de webshop)





1 opmerking:

Martha zei

Hoi hoi Joyce,
wat een mooie creatie met die 2 kanjers van je!!!
Ik wilde je nog hartelijk bedanken voor de workshop van afgelopen zaterdag, ik heb het erg gezellig gevonden!
Ben volger van je geworden, 2 kaartjes van de workshop heb ik afgemaakt en met de derde bezig, ik heb ze naar eigen inzicht veranderd en zal ze de komende week plaatsen op mijn blog, als je zin hebt kom gerust eens kijken bij mij http://creatiesvandaatje.blogspot.nl/
Liefs en groetjes van Martha